Kosten kan afgøre hvornår du kommer i overgangsalderen

En kost rig på fisk og bælgfrugter kan medvirke til at forsinke den naturlige overgangsalder, mens pasta og ris kan fremskynde den. Tidspunktet for overgangsalderen har betydning for din risiko for både hjertesygdomme, kræft og knogleskørhed.

Varme bade kan reducere din risiko for hjertesygdom

Et timelangt varmt boblebad flere gange om ugen kan reducere kvinders risiko for hjertekarsygdom og have gavnlige ændringer af fedtvævet, som måske kan reducere diabetes-risikoen.

Sådan øger hedeture din risiko for hjertekar-problemer

Symptomer på overgangsalderen som hedeture har betydning for risikoen for at blive ramt af hjertekar-problemer og tidlig død.

Muskeltræning vigtig inden du bliver for gammel

Træning af musklerne efter overgangsalderne er vigtig for at få en god alderdom uden for mange fysiske skavanker.

Så vigtigt er det at gå hurtigere

Med alderen har vi tendens til at gå langsommere og for hjertepatienter kan det blive dyrt både for dem selv og for samfundet.

Pas på med hygiejneprodukter til underlivet

Hygiejne- eller andre produkter til underlivet risikerer at ødelægge den fintbalancerede bakteriekultur, der beskytter os mod betændelse eller andre problemer.

Spis nødder og undgå hjerteflimmer

Spiser du flere håndfulde nødder om ugen mindsker du risikoen for at udvikle hjerteflimmer - altså uregelmæssig hjerterytme.

Placebo lige så effektivt som hormon-tabletter mod vaginal tørhed

Lider du af vaginal tørhed eller irritation, så kan du lige så godt bruge en placebogel uden aktive stoffer frem for Replens vaginalgel eller Vagifem.