Birgitte Nymann

Birgitte Nymann skriver blogs om krop og motion
2 minutes reading time (428 words)

Du skal ikke tabe dig så meget som du tror

Du skal ikke tabe dig så meget som du tror

BMI og fedtprocentsmålinger har du nok hørt om. BMI og kroppens fedtprocent kan bruges til at give et forslag til, om du skal tabe dig, tage på eller om din vægt er perfekt. Men det er ikke nok at bruge disse to målinger, siger ny forskning.

Det som nye undersøgelser peger på er, at den laveste dødelighed faktisk forekommer ved BMI-værdier tæt på overvægt! Ja du læser rigtigt og så tager den nye målemetode også din kropstype med i beregningerne.

Du skal også tage højde for din kropsbygning, når du vil kende din optimale vægt. Er du spinkel, mellem eller kraftigt bygget? Hvis undersøgelserne har ret, så kan det være at du faktisk skal veje lidt mere end du tror. Du kan selv tjekke hvad den nye målemetode siger på www.motion-online.dk. Her kan du også læse mere om den nye målemetode.

Træn dig slank foran dit tv

I en travl hverdag fyldt med arbejde, børn, kone, mand, kæreste, venner, familie, hobbies, indkøb og rengøring kan det være uoverskuelig at finde tid til at passe sin krop, sundhed og velvære. Og vil du have motion ind i den travle kalender, så kan hjemmetræning være en mulighed for at få pulsen op og styrket musklerne uden at spilde tiden Der er mange fordele ved at træne hjemme:

  • Der er ingen transport tid.
  • Der kræves ingen bedstemor eller babysitter for at få børnene passet
  • Der er ingen begrænsede åbningstider – der er åbent døgnet rundt hele ugen, hele året.
  • Der er ingen kø ved træningsudstyret.
  • Der er ikke andre menneskers sved på træningsmåtten.
  • Man behøver ikke at snakke med nogen.
  • Det kræver intet medlemskab – blot en én gangs investering i noget udstyr som passer til pengepungen.

Og du kan selvfølgelig også supplere træningen i gymnastikforeningen, aftenskolen og på arbejdspladsen med træning hjemme. Det ene udelukker jo ikke det andet.

Når du er klar

Hvis du vil have succes med din hjemmetræning, så skal du sætte dig et realistisk mål for hvor mange gange om ugen du vil træne. At fastlægge to træningspas om ugen og overholde dem er langt bedre end at planlægge 3 og så kun gennemføre 2.

At have succes og nå sine mål er altid mere motiverende end hver uge at skulle finde undskyldninger for endnu en gang ikke at kunne få tid til at træne.

Er det kun realistisk at du træner en gang om ugen, så skal du sætte dig det som mål – og får du tid til mere er det jo bonus og du kan tilfreds klappe dig selv på skulderen.

Happy vibes

Jeg vil ha' et fjumreår
Omsorg og humor er det vigtigste i parforholdet

Related Posts

 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Gæst
Lørdag, 26. september 2020

Captcha Image

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://voksnekvinder.dk/