Fejl

ReCAPTCHA plugin'et skal have sat en hemmelig nøgle i dets parametre. Kontakt venligst websteds administratoren.

Angiv venligst e-mailadressen der er tilknyttet din brugerkonto. Dit brugernavn vil blive e-mailet til e-mailadressen på fil.

Spis dig til færre slidgigt-smerter

Spinat, kål, persille og andre fødevarer med K-vitamin kombineret med omega-3 fra fede fisk eller kosttilskud kan medvirke til at reducere risikoen og smerten ved slidgigt.

Faste styrker dit tarmsystem mod infektioner og andre problemer

Faster du i 24 timer vil dine stamceller i tarmen blive stærkere og bedre kunne forhindre infektioner eller andre tilstande, der påvirker tarmsystemet.

Medicin-pause øger risikoen for knoglebrud

Får du såkaldte bisfosfonater som medicin mod knogleskørhed, så bør du passe ekstra på, hvis du holder medicin-pause.

5 råd der sikrer dig et 14 år længere liv

Følger du fem livsstilsråd kan du leve op til 14 år længere end kvinder, der ikke følger dem.

Kosten kan afgøre hvornår du kommer i overgangsalderen

En kost rig på fisk og bælgfrugter kan medvirke til at forsinke den naturlige overgangsalder, mens pasta og ris kan fremskynde den. Tidspunktet for overgangsalderen har betydning for din risiko for både hjertesygdomme, kræft og knogleskørhed.

Varme bade kan reducere din risiko for hjertesygdom

Et timelangt varmt boblebad flere gange om ugen kan reducere kvinders risiko for hjertekarsygdom og have gavnlige ændringer af fedtvævet, som måske kan reducere diabetes-risikoen.

Sådan øger hedeture din risiko for hjertekar-problemer

Symptomer på overgangsalderen som hedeture har betydning for risikoen for at blive ramt af hjertekar-problemer og tidlig død.

Muskeltræning vigtig inden du bliver for gammel

Træning af musklerne efter overgangsalderne er vigtig for at få en god alderdom uden for mange fysiske skavanker.