Fejl

ReCAPTCHA plugin'et skal have sat en hemmelig nøgle i dets parametre. Kontakt venligst websteds administratoren.

Angiv venligst e-mailadressen til din konto. En verificeringskode vil blive sendt til dig. Når du har modtaget verificeringskoden vil du kunne vælge en ny adgangskode til din konto.

(valgfri)

Derfor skal du tabe dig inden det er for sent

Hvis du vil tabe dig, så skal du ikke vente til du er gået på pension, for så risikerer du både tidligere død og hoftebrud.

Træning påvirker ikke starten på overgangsalderen

Håbet om at meget motion og hård fysisk træning kan udsætte risikoen for tidlig overgangsalder, bliver afvist i en ny undersøgelse af over 100.000 kvinder.

Midaldrende kvinder falder meget oftere

Kvinder har allerede fra 40 års-alderen en markant øget risiko for at falde og dermed risiko for hoftebrud og hjernerystelse.

Små gåture øger blodtilførslen til hjernen

Sidder du dagligt ned i mange timer i træk, så øger det din risiko for demens og kognitive problemer. Men rejser du dig op og går små ture på kontoret, så hjælper det.

Kvinders celler lever længere med en sund kost

Du får et bedre helbred i alderdommen, hvis du spiser sundere, fordi dine celler aldrer langsommere.

Øjensygdom kan være tegn på Alzheimers

Lider du af øjensygdomme som grøn stær, AMD eller diabetisk retinopati kan det være tegn på Alzheimers og demens.

Soja kan styrke knoglerne både før og efter overgangsalderen

Sojaproteiner kan modvirke de negative virkninger, der følger af overgangsalderen i form af knogleskørhed og stofskifteproblemer.

Kontrol er vigtig for hvor gammel du føler dig

Jo mere kontrol du har over dit eget liv og jo mere fysisk aktiv, du er, des yngre føler du dig.